فروشگاه اینترنتی هیراد فایل

فروشگاه اینترنتی و محصولات دانلودی و مجازی هیراد فایل

محل لوگو

دوران مزوزوئیک در ایران


دوران مزوزوئیک در ایران

مزوزوييك، به عنوان دومين دوران فانروزوييك، حدود 160 ميليون سال از تاريخ كرة زمين (225 – 65 ميليون سال پيش) را به خود اختصاص مي‎دهد. در اين دوران، تحولات ژئوديناميكي كرة زمين درخور توجه است، به گونه‎اي كه مزوزوييك را دوران اشتقاق قاره‎ها و گسترش كف اقيانوس‎ها نام داده‎اند.

در ميانه‎هاي ترياس، با نخستين اشتقاق گندوانا صفحة استراليا – قطب جنوب، صفحة هند و ماداگاسكار از ابرقارة گندوانا جدا شده‎اند.

 

در اشتقاق دوم گندوانا، كه در ژوراسيك پاياني صورت گرفته، آفريقا و آمريكاي جنوبي از يكديگر جدا شده‎اند كه در اثر آن اقيانوس اطلس جنوبي پديدار شده است (در زمان كرتاسة پاياني پهناي اطلس جنوبي 3000 كيلومتر بوده و در حال حاضر 5000 كيلومتر است و كماكان در حال گسترش است).

 

اقيانوس اطلس شمالي نيز از زمان كرتاسة پسين، ميان دو قارة اروپا و آمريكاي شمالي شكل گرفته ولي در دورة ترشيري كامل شده است.


مبلغ قابل پرداخت 44,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 356

دیدگاه های کاربران (0)

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن

فروشگاه محصولات دانلودی و فایل های آموزشی و مجازی هیراد فایل

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما